28 stycznia 2013

5 kroków do pięknych i mocnych paznokci

 
Dzisiaj opowiem wam co nieco o moich paznokciach i najpierw przytoczę ich krótką historię.
Nigdy nie miałam większych problemów z paznokciami, zawsze wyrównywałam je do krótkiej długości i nic z tym nie robiłam.
 


 
Dwa lata temu na studniówkę mojego chłopaka postanowiłam nałożyć akryl, aby miećpiękne, długie i ozdobione paznokcie. Wyglądały tak:
 
(bardzo przepraszam za kiepską jakość)
 
Z samych akryli byłam  bardzo zadowolona, jednak miały one mi posłużyć jedynie na studniówkę i nie miałam zamiaru ich później dopełniać, tak więc przy wyrastaniu paznokci zaczęło się odpadanie i pękanie akryli, co było bardzo nieprzyjemnym doświaczeniem.
Miesiąc po założeniu akryli moje paznocie wyglądały tak:

 
Można zauważyć miejsca w których wyrastał mój naturalny paznokieć, a także brak dwóch akryli.
Ostatecznie akryle wszystkie mi poodpadały i moje paznokcie były bardzo zniszczone.
Nie dosć, że płytka paznokcia była chropowata, to jeszcze sam paznokieć był dosłownie cieńki jak papier.
Co zrobiłam aby odbudować moje paznokcie?
 
Krok 1: Dobra odżywka do paznokci
Zaczęłam używać dobrze już wszystkim znaną odżywkę do paznokci Eveline 8w1 total action.
Wierzycie mi czy nie, ale po miesiącu moje paznokcie wyrosły na nowo, zdrowe, twarde, nie rozdwajające się.
Odżywka ta zdziałała cuda, używam jej do dzisiaj i polecam każdemu.
Moje koleżanki, mama, siostra, babcia, fryzjerka mojej babci i wiele innych osób są również zachwycone działaniem tego produktu.
moja ocena: ★★★
 
 
Krok 2: Prawidłowa dieta
Bardzo ważne jest aby w swojej codziennej diecie uwzględniać produkty bogate w witaminy.
Najważniejsze witaminy dla naszych paznokci to:
 
witamina B (brokuły, szpinak, banan, kurczak, soja, migdały, papryka, kukurydza)
witamina A (sery, masło, pomidory, marchew)
magnez (ziarna zbóż, produkty mleczne)
 
Krok 3: Suplementy
Wiadomo, że nie zawsze jesteśmy w stanie dostarczyć naszemu organizmowi odpowiedni ilość witamin, dlatego zalecam przyjmować dodatkowe suplementy diety.
Przykładowe suplementy:
 
 
Aktualnie używam WellnessPack woman z Oriflame, który składa się z 2 tabletek tranu, 1 tabletki multiwitaminy i 1 tabletki 1 kompleksu Swedish Beauty Plus ( w jej skład wchodzą: astaksantyna i ekstrakt z jagód). Cena troszkę odstrasza, ale jako konsultantka mam dostęp do różnych promocji i mam możliwość kupienia tych suplementów taniej.
 
 
Krok 4: Unikanie obcinaczy do paznokci
Nie wydaje mi sie żeby było to jakoś potwierdzone naukowo, że obcinacze do paznokci niszczą płytkę, jednak ja zauważyłam to w moim przypadku. Za każdym razem jak obetne paznokcie obcinaczem, to później męczę się z rozdwajaniem paznokci.
Dlatego zawsze wyrównóję i skracam paznokcie za pomocą pilniczka. Pilniczka szklanego.
Pilniczków metalowych unikajcie jak ognia!
To gwarantowana śmierć waszych paznokci.
 
Krok 5: Zawsze noś pomalowane paznokcie, choćby bezbarwnym lakierem
Zmniejsza to ryzyko złamania paznokcia.
Nawet jedna warstwa lakieru wzmacnia paznokieć i oczywiście sprawia, że prezentuje się on znacznie ładniej. A przecież dłonie to wizytówka kobiety ;)
Jeśli nie jesteś fanką kolorowych paznokci, to polecam klasyczne odcienie różu, beżu i brzoskwini.
 
To chyba wszystko, na koniec jeszcze aktualne zdjęcia moich paznokci.
Życzę spokojnego tydodnia!

 

X

1 komentarz:

  1. Ja miałam ponad rok temu żel i nigdy więcej się nie skuszę...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i opinię - są dla mnie naprawdę cenne.